Grendahuset
Grendahuset ligger fint til med trær på alle kanter og like ved siden av borettslagets fotballbane. Huset eies sammen med Myrdal Borettslag. Grendahuset har flere bruksområder.
Her holdes generalforsamlingene og tilstelninger som blir arrangert av PBL. Grendahuset blir også leiet ut til både beboere i laget, og til ikke boende, til sammenkomster, vennefester, bryllup, konfirmasjoner og lignende. Huset brukes også av våre spreke eldre" som er i aktivitet her hver onsdag formiddag.
Huset inneholder fullt utstyrt kjøkken med dekketøy til 70 personer. Her er også komfyr, kjøleskap, kaffetraktere, fryseboks m.m. Duker, bordpynt og levende lys hører ikke med til lokalet og må derfor medbringes. Musikkanlegg er heller ikke inkludert.
Huset har også scene, som er 4,3 m. bred og 5 m dyp.
Grendahuset er tilpasset for rullestolbrukere.
Priser for leie av grendahus:
For ikke boende i borettslaget: Kr. 5000,- (Lokalet kan da disponeres fra fredag ettermiddag til søndag ettermiddag) - Ved 3 påfølgende hverdager (evt. helg inkl. torsdag) kr. 6000,- Dagleie på hverdager; kr. 4000,- dersom kjøkken skal brukes.
For andelshavere i Prestestien og Myrdal Borettslag: Kr. 4000,- (Lokalet kan da disponeres fra fredag ettermiddag til søndag ettermiddag) - Ved 3 påfølgende hverdager (evt. helg inkl. torsdag) kr. 5000,- Dagleie på hverdager; kr. 3000,- dersom kjøkken skal brukes.
Ved bruk til møter på ukedager: Kr. 1500,- (Kjøkkenet kan da ikke brukes.)
Brukes lokalet, og kjøkkenet, til selskap vanlige ukedager blir leien som nevnt; kr 4000,- (3000,- for boende)
Det forlanges også et depositum på kr. 3000,-. Dette tilbakebetales uavkortet om alt er i orden etter leie.
Ved andre spesielle arrangement:
Begravelser; kr. 1500,-
Juletrefest; kr. 2000.-
Bedrifter som vil bruke lokalet for visning eller salg av produkter; kr. 3000,-
Vi har aldersgrense på leie av lokalet: Leier må være minst 25 år, og er ansvarlig for vakthold i lokalet dersom brukere er yngre. Vakter må da være fylt 30 år.
Leietaker må selv besørge deler av renholdet av huset etter arrangementet. Det innebærer at alle gulv og toalettrommene må ryddes og kostes, og at all oppvask må tas (med maskin) og kjørler og bestikk settes på plass i skap og skuffer.
Vask av gulv og toaletter besørges i etterkant av byrå.